Reis New York geboekt

Het project team van de Stichting Fryslân House heeft de reis naar New York geboekt.

Zij zullen op 8 september 2009 om 13:20 uur vertrekken vanaf Amsterdam, Schiphol met KLM (vluchtnummer CO 71) waarna zij landen om 15:50 uur op Newark airport.

De terugreis is geboekt op 13 september vanaf Newark airport (vluchtnummer CO 70) om 18:35 daarbij zullen zij om 08:15 uur op maandag 14 september in Amsterdam aankomen. In New York zullen zij verblijven in Hotel The New Yorker (Midtown Manhattan). Dit hotel is goed te bereiken met het openbaar vervoer vanaf Newark Airport.

De reis is geboekt bij reisburo Internoord in Leeuwarden. Er zijn op dit moment geen initiatieven bekend van organisaties die een blokboeking verzorgen.

Het Fryslân House zal op zaterdag 12 september officieel geopend worden. Op vrijdag 11 september wordt voor de deelnemers van het Fryslân House een speciaal programma georganiseerd, waarbij uiteraard het Fryslân House bezocht word. Op 9 en 10 september wordt in New York een groot watercongres georganiseerd. Zie onderstaande info.

H209 in New York
‘Water Challenges for Coastal Cities – from the Dutch Delta to New York Harbor’ is het thema van de conferentie H209, die op 9 en 10 september plaats vindt in New York. Directe aanleiding is de feestelijke herdenking van de 400e verjaardag van de ‘ontdekking’ van New York door Henry Hudson en zijn VOC schip ‘Halve Maen’. Samen met de Stichting Henry Hudson 400, het Liberty Science Center en de Metropolitan Waterfront Alliance New York heeft het NWP een out-line ontwikkeld voor een gezamenlijke Amerikaans-Nederlandse conferentie, waar nieuwe partnerships worden gesmeed voor de uitdagingen van de 21e eeuw.

Als conferentievoorzitters zullen optreden Emlyn Koster, President en CEO Liberty Science Center en Cees Veerman, voorzitter Deltacommissie. Onder de key note speakers bevinden zich Robert Kennedy jr, President van de Waterkeeper Alliance, Lisa Jackson, minister van Milieu in de Obama administratie en de Nederlandse staatssecretarissen Tineke Huizinga en Frank Heemskerk.
Verder is er - in het kader van de conferentie - een New Generation Competition uitgeschreven voor studenten en young professionals en wordt een uitgebreid match-making programma ontwikkeld, waarbij Nederlandse en Amerikaanse deelnemers actief aan elkaar verbonden worden.

Een extra feestelijk onderdeel van H209 wordt een groots Water Gala met als bijzondere eregasten Z.H.K. Prins Willem-Alexander en H.K.H. Prinses Maxima. Dit Gala is een ‘benefit dinner’, mede gericht op Fullbright scholarships voor watermanagers van de toekomst.

Voor meer informatie zie: www.henryhudson400.com. Binnenkort zal op deze site het gedetailleerde programma te lezen zijn.
Voor nadere vragen kunt u bellen met Gerard Jongerius, tel: 06-20702954 of Peter van der Kolk, email: p.vanderkolk@nwp.nl.